Un ou contine vitamine şi minerale în cantităţi variabile, proteine de înaltă calitate, grăsimi nesaturate si antioxidanti, toate cu numai 60 - 70 de calorii.

luni, 28 decembrie 2009

Ouale si colesterolul

Cercetările ştiinţifice arată că de faptul că consumul de ouă nu are nici un efect detectabil asupra riscului declansarii unei boali de inimă.
Cu toate că recomandările stricte privind limitarea consumului de ouă au fost abandonate, American Heart Association recomandă doar un ou pe zi .
Ouăle sunt foarte hrănitoare, o excelenta sursa de proteine de înaltă calitate, şi oferă cantităţi semnificative de vitamine si minerale. Acestea sunt ieftine, convenabile, usor de a pregăti, şi uşor de mestecat, de aceea joacă un rol important într-o mare varietate de retete.
Medicii recomandau ca persoanele suferinde sa nu consume decat albusul sau sa manance cat mai putine oua.
Pe de alta parte,  practica a demonstrat ca ouale nu contribuie la cresterea colesterolului. Eu nu cred ca in astfel de cazuri, vinovata este alimentatita (decat numai in cazul persoanelor care fac abuzuri alimentare foarte mari); cred ca orice medic m-ar contrazice. Dar eu stiu atat: eu am colesterolul un pic ridicat si am tinut mult timp regim naturist si nu-mi place nici carnea; in general, pe parcursul vietii am mancat putin. Asta nu-i nimic.. Fratele meu tine cel mai drastic regim ( a la Andronache) si cu toate acestea are colesterolul crescut; el nu mananca carne deloc de circa10 ani, mananca mai mult fructe, legume, cereale, nu a fumat si nu a baut niciodata, aproape ca nu consuma sare. Pe de alta parte, un bun amic, care fumeaza, mai bea cat e un paharel, a taiat porc in fiecare an - are colesterolul perfect normal, nici macar spre limita superioara. Dar acest om manaca normal, nu face abuz ( un bors, un carnacior, etc.)
Explicatia estesimpla - colesterolul se produce (daca pot spune asa, ) in ficat , deci depinde de metabolismul fiecarei persoane; o tendinta de a avea colesterol crescut poate fi ereditara ; apoi, stresul permanent, grijile, panica , angoasa, conduc la dereglarea metabolismului.
Ce-i de facut?
Cunosc multe persoane care se feresc de oua ( vad ca de carne mai putin), avand probleme de sanatate.
Si eu, din cauza afectiunilor cardiace, acum ceva timp am renuntat nu numai la carne, dar si la smantana, branza de vaci, lapte ( alimente care imi placeau foarte mult). Ani de zile nu am stiu ce gust are untul sau smantana si sufeream continuu de dureri si hipertensiune. Am renuntat la aceste regimuri drastice, pentru ca imi faceau mai rau decat daca as fi mancat ceva in plus: sufeream de anemie, spasmofilie si alte avitaminoze si stari de demineralizare care au inrautatit vizibil functionarea inimii.
Problema e ca se pune mult accent pe ceea ce este interzis, dar nimeni nu ne spune ce este bun. Iar eu va spun ca ouale sunt bune. (dar nu prajite).
Ele sunt o sursa importanta de proteine, vitamine (A, D, E si B) si minerale (fier si calciu), sunt sarace in calorii , contin putine grasimi saturate (acestea fiind cauza a cresterii colesterolului in sange).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Anunturi:

Pentru prima oară în România, primul distribuitor al Companiei Aquabionica, dr. Vladimir Nerushaev, participă, periodic, la prezentarea produselor Bionic Water, în Iași și Piatra Neamt! Produse pentru sanatate, unice in lume, realizate cu ajutorul celor mai noi si mai avansate nanotehnologii. Asteptam sa fim contactati si de alte persoane interesate, din alte localitati din tara sau chiar din strainatate. Persoana de contact - Diana Boghian- tel. 0748 965978. Veniti la această prezentare și veti primi, gratuit, date suplimentare despre acest miraculos tratament și alte informatii vitale pentru sănătatea dv.

Faceți căutări pe acest blog


Ce-am mai aflat...